czwartek, 9 czerwca 2011

A jednak Orlik bezpłatny! Prasa to potęga :)

Niecały tydzień temu pisałem o praktyce pobierania opłat za korzystanie z Orlika przy Gimnazjum nr 19 -
Boiska Orlik. Bezpłatne czy płatne? (wkradła się tu pewna nieścisłość, gdyż pisałem o Gimnazjum 19, podczas gdy Orlik należy co Zespołu Szkół nr 8 w Krakowie, w którego skład de facto wchodzi Gimnazjum nr 19 :)). Okazało się, że tematem zainteresowała się także Gazeta Kraków.

Za sprawą Pani Olgi Szpunar ukazały się dwa artykuły na temat praktyk wprowadzonych za korzystanie z tego boiska. 5 czerwca 2011 ukazał się artykuł Chcesz grać? Płać! Kto na orliku gra nie fair?. Autorka opisuje w nim jak wyglądała sytuacja w najmowaniem Orlika i pobieraniem za to opłat. Najbardziej zaskakujące są
w tym wszystkim wypowiedzi wuefistów, którzy pobierali opłaty, wg S.P. Olgi Szpunar za plecami dyrektorki szkoły! Nie wiem co myśleć o tych wypowiedziach. Z jednej strony brak logiki jest porażający  i przerażający a z drugiej strony to nawet śmieszne. Aż żałuje, że na spotkaniu 1 czerwca sam nie zabrałem dyktafonu. Szczerze mówiąc to nie chce mi się wierzyć, żeby dyrektorka szkoły nic nie widziała o całym procederze. Albo wiedziała, alby przynajmniej dała na to milczące przyzwolenie. Oskarżeń jednak nie rzucam bo i dowodów brak.

Jak się okazuje artykuł okazał się skuteczny! Wskazuje na to kolejny artykuł Pani Olgi Szpunar z dnia 7 czerwca 2011 - Orlik na osiedlu Widok będzie bezpłatny: Po opisaniu sprawy przez "Gazetę" dyrektorka szkoły Krystyna Sionkowska informuje: - Orlik będzie dla wszystkich dostępny za darmo. W pierwszej kolejności korzystać będą z niego dzieci i młodzież, bo dla nich był budowany. A dorośli będą mogli grać na nim w miarę wolnych terminów. Od nikogo nie weźmiemy pieniędzy. Aż chciałem sprawdzić prawdziwość tych słów i zadzwoniłem do szkoły. Niestety w sekretariacie dowiedziałem się tylko, że sprawami rezerwacji Orlika zajmuje się Pani Joanna Nowicka. Dostałem także telefon do tej Pani. Zadzwoniłem dzisiaj w godzinach, w których Orlik funkcjonuje dla dorosłych i ………….. tak jak ostatnio pisałem Pani Nowicka telefonu nie odbiera (sms-a nawet nie dostałem). Być może zadzwoniłem nie w godzinach pracy. Spróbuję zatem jutro między 9:00 a 15:00.

Tak nawiasem mówiąc to okazuje się, że siła przebicia prasy jest niesamowita :). Raptem parę dni od opublikowania pierwszego artykułu sprawa w szkole zmieniła się o 180 stopni. Fajnie by było jakby taki efekt przyniosła moja publikacja na blogu :D, ale co tam liczy się efekt :D. Orlik był płatny zaledwie przez parę dni. Bach, jeden artykuł w Gazecie, telefon do odpowiednich osób (w artykule Chcesz grać? Płać! Kto na orliku gra nie fair? była zapowiedź wizyty w szkole Pani Anny Korfel-Jasińskiej, dyrektorki wydziału edukacji krakowskiego magistratu). Duzi mogą więcej :).

Tak na zakończenie tego wpisu zacytuję wypowiedź Pani Korfel-Jasińskiej opublikowaną w artykule Orlik na osiedlu Widok będzie bezpłatny: Ubolewam, że szkoły, które muszą utrzymywać orliki dla całej lokalnej społeczności, nie mogą za korzystanie z nich pobierać opłat od dorosłych. Ale prawo jest prawem. Boiska dla wszystkich muszą być bezpłatne.


Dura lex, sed lex głosi rzymska paremia. Mam nadzieję, że problem zostanie dostrzeżony przez tych większych od dużych i zostanie rozwiązany na poziomie rządowym. W końcu to Rząd odpowiada za tę "niesprawiedliwość" jaka spadła na szkoły, które dostały darmowe boiska. Ciężko mi to przyznać, ale kwota 250 zł za korzystanie z boiska cztery razy w miesiącu po 1,5 godziny do kwota niewygórowana. Dla porównania wynajęcie komercyjnego boiska o zbliżonym standardzie w Krakowie to kwota ok. 150-170 zł za 1,5 godziny. Mimo to mam nadzieję, że w końcu coś w tym kraju będzie za darmo!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz