wtorek, 18 lutego 2014

Nadchodzą zmiany w prawie konsumenckim

Od dnia 13 czerwca 2014 r. ma obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta implementująca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. Piszę "ma obowiązywać" bo nasz ustawodawca drwi z terminów narzucanych przez UE. Wszak ustawa powinna być uchwalona i opublikowana już do dnia 13 grudnia 2013 r. Tymczasem dopiero 17 stycznia 2014 r. projekt ustawy trafił do Sejmu. To już nie pierwszyzna, że nie ustawodawca na ostatnią chwilę zabiera się za uchwalanie ustaw i nie zdąża na czas. Ot choćby w sprawie tzw. ustawy o bestiach. Było 25 lat na znalezienie rozwiązań a i tak nie udało się wyrobić na czas.

Wracając jednak do konsumentów na razie mamy projekt ustawy. O tym co się zmieni piszę nieco na stronach e-prawnik.pl TUTAJ. A zmian jest sporo i to ciekawych. Nie tylko konsumentom UE poprawia już i tak dobrą sytuację, ale także przedsiębiorcy powinni się ucieszyć z niektórych korzystnych dla nich zmian. 

Zapraszam do lektury a na blogu, w miarę jak czas pozwoli, postaram się omówić bardziej szczegółowo wybrane aspekty projektowanych zmian. Niemniej zachęcam w komentarzach do zadawania pytań, w szczególności przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Tym bardziej, że sankcje za niewiedzę będą w nowym "lepszym" prawie znacznie bardziej dotkliwe z grzywnami włącznie.

4 komentarze :

  1. Dzięki za informacje, tego szukałem! Fajny blog! Mam nadzieję, że przyda mi się bo akurat dotyczy mnie ten zapis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze wiedzieć! będę śledzić tego bloga, widzę że jest Pan na bieżąco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam :). Obiecałem, że szerzej opiszę wybrane aspekty projektowanych zmian jak czas pozwoli. Niestety nie pozwolił. Ale jak tylko ustawa zostanie uchwalona z pewnością czeka mnie dużo pracy przy zmianach regulaminów sklepów internetowych. Z pewnością zatem będę podzielę się swoimi uwagami odnośnie nowej regulacji.

      Usuń