wtorek, 14 stycznia 2014

O wizerunek trzeba dbać

Jak już wszystkim wiadomo od 1 stycznia obsługę pocztową sądów i prokuratur zapewnia Polska Grupa Pocztowa S.A. Tym samym Nowy Lepszy Bo Tańszy Operator Pocztowy zastąpił monopolistę - Pocztą Polską S.A. Było (i jest nadal) wiele obaw odnośnie tego jak będą funkcjonowały doręczenia przesyłek sądowych po zmianie operatora. Sieć dostarcza wiele zabawnych, ale i niepokojącyh przykładów jak odbiór listów sądowych w sexshopie czy monopolowym. Nawiasem mówiąc ironią losu byłoby odebranie wezwania na rozprawę karną w sprawie o prowadzenie pojazdu po spożyciu właśnie w monopolowym :). Przykładów jest wiele. Ja odsyłam w szczególności do tekstów na blogu Sub iudiceTo jest kiosk "Ruchu", ja tu wezwania mam!Przejściowe trudności oraz na TOK FM Zamieszanie z przesyłkami z sądu, fala krytyki, ale są i głosy pozytywne [TWÓJ PROBLEM - MOJA SPRAWA].

Osobiście z tych wszystkich zgłaszanych obaw martwią mnie w szczególności dwie kwestie.
Po pierwsze godziny otwarcia punktów odbioru. Palcówka, w której czekała dla mnie korespondencja od komornika była czynna do 17:00. Pracę kończę o 16:00 a do miejsca zamieszkania dojeżdżam z centrum Krakowa około 30-50 minut w zależności od natężenia ruchu. Łatwo nie zdążyć. Ponadto placówkę InPostu mam 4 razy dalej niż najbliższy urząd pocztowy, który jest czynny do 19:00. Po drugie punkty odbioru prowadzą często przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą. To tylko ludzie, którym także zdarza się zachorować czy wyjechać na urlop. Kto w tym czasie wyda przesyłki? Nie każdy przedsiębiorca zadba o stałe działanie punktu a terminy doręczenia lecą nieubłagalnie. Ponadto przesyłka podwójnie awizowana w procedurze cywilnej jest uważana za prawidłowo doręczoną i to bez względu na to czy punkt odbioru był czynny czy nie. Mam wrażenie, że jeszcze zatęsknimy za monopolem PP S.A.

Tymczasem ktoś chyba dostrzegł nieprzychylny szum wokół PGP i postanowił nieco poprawić wizerunek medialny. Tym kimś jest Ogólnopolski Związek Pracodawców Niepublicznych Operatorów Pocztowych (OZPNOP), którego strona internetowa umieszczona jest w domenie PGP S.A. zapewne przypadkiem. Ów związek przesłał na adres redakcji E-prawnika informację prasową następującej treści: Odbiór rejestrowanych przesyłek w sieci PGP Większa dostępność w weekendy, dłuższy czas pracy w dni robocze Jak widać dba się o PR. Mam nadzieję, że zadba się także o terminowe i prawidłowe doręczenia przesyłek pocztowych.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz