piątek, 11 października 2013

Elektroniczne awizo i potwierdzenie doręczenia

Na początku września wyrażałem pewne obawy odnośnie nowych e-usług Poczty Polskiej: Mobilne awizo na poczcie. Od tamtego czasu zdążyłem jednak przetestować nowe usługi i muszę powiedzieć, że jestem pozytywnie zaskoczony.

Elektroniczne awizo działa w ten sposób, iż zamiast papierowego zawiadomienia w skrzynce pocztowej (nie komentuję oczywistej oczywistości, iż listonosza na oczy nie widuję), że w UP znajduje się dla mnie przesyłka nadana "poleconym" otrzymuję e-mail lub SMS (wg własnego wyboru) z analogicznym powiadomieniem. Wybrałem opcję powiadomienia mailowego bo to co mam na skrzynce mailowej to o tym zwykle nie zapominam a z SMS-ami bywa różnie, głównie z tego powodu, że nie mam w telefonie opcji pozostawienia SMS-a w wersji NIEPRZECZYTANE. Wiadomość mailowa wygląda tak:

Szanowny Kliencie,
Przesyłka Nr: 00659007731066XXXXXXX kierowana do Ciebie została pozostawiona do odbioru w UP Kraków XX Os. XYZ Kraków. Termin odbioru przesyłki upływa po 14 dniach.

Godziny otwarcia placówki: rb 8-19

Kliknij w poniższy odnośnik, aby śledzić przesyłkę: http://sledzenie.poczta-polska.pl/

Ta wiadomość została wygenerowana automatycznie, prosimy na nią nie odpowiadać.

Poczta Polska S.A.

Codziennie dla Ciebie



 Infolinia (pn-pt 8:00 - 20:00, sb 8:00 - 16:00):
- z telefonów stacjonarnych 804 104 104*
- z telefonów GSM i z zagranicy (+48) 43 842 0 842*

*opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora

Zatem jest wszystko co na awizie być powinno.

Co trzeba zrobić, że takie maile (względnie SMSy) dostawać? Trzeba wypełnić formularz dostępny na stronie Poczty Polskiej i zanieść do swojego urzędu pocztowego. UWAGA UWAGA - OPCJA DOSTĘPNA BEZPŁATNIE. 

Swój formularz zaniosłem parę dni po ukazaniu się informacji o uruchomieniu e-usług na stronie PP więc nie byłem pewny czy informacja o tym dotarła do moje UP ;). I tu ponownie miłe zaskoczenie: Pani w okienku była zorientowana w temacie lepiej niż ja, wyjaśniła mi dodatkowo to i owo i z uśmiechem przyjęła druczek.

Z elektronicznym potwierdzeniem doręczenia jest o tyle podobnie, że też działa bez zarzutów. Po wpisaniu numeru telefonu lub adresu e-mail na druku potwierdzenia nadania dostaniemy powiadomienie o tym, że przesyłka została doręczona, awizowana powtórnie lub nieodebrana przez adresata. W przyszłości mają sie pojawić nowe druczki z odpowiednim miejscem na takie informacje, ale mój UP na starych druczkach przyjmuje zlecenia e-doręczenia. Usługa płatna całe 0,50 zł. Ja nie korzystam bo na razie mi to niepotrzebne. Jak pisemne potwierdzenie doręczenia dociera po paru tygodniach to zwykle nie robi mi to różnicy. Ale jeżeli będę potrzebował szybkiej informacji o doręczeniu to na pewno skorzystam. No i najważniejsza informacja: żądanie elektronicznego powiadomienia o doręczeniu nie wyklucza otrzymania powiadomienia pisemnego. Zatem oprócz sms-a czy maila dostaniemy tę żółtą karteczkę. Dla mnie jako pełnomocnika istotna sprawa!



Podsumowując nowe usługi PP na plus. Widać światełko w tunelu zmian na lepsze.

Zobacz też:

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz